کلبه من
کلبه من

بررسی برخورداری فروشنده از اختیار فروش ملک

در برخی از موارد؛ اشخاص به عنوان وکیل مالک اصلی خانه، اقدام به فروش خانه مورد معامله می‌نمایند. خریداران محترم بایستی در این موارد، از صحت و ابعاد حقوقی وکالت نامه کسب اطمینان حاصل نمایند. خریدار خانه ضمن بررسی صحت وکالت نامه مربوطه، بایستی در خصوص اختیار فروش خانه در چارچوب وکالت نامه نیز اطلاع به دست آورد. گاهی اوقات؛ وکالت نامه ارائه شده از جانب شخص مدعی برخوردار از وکالت فروش خانه، مربوط به وکالت در امور دیگر بوده و طی وکالت نامه مورد نظر، هیچ اختیار فروشی در مورد خانه به وکیل داده نشده است

 

بنابراین؛ صاحب ملک بایستی در وکالت نامه، اختیار فروش خانه را به صراحت به وکیل مربوطه اعطا نماید و اگر خلاف این موضوع می‌باشد؛ خریدار بایستی از خرید خانه مورد نظر خودداری نماید.

همچنین؛ در برخی از موارد که خانه فاقد سند رسمی است، دیده شده که فروشنده طی مبایعه نامه که به عنوان خریدار معرفی شده است، از حق فروش به مدت معینی از جانب فروشنده قبلی منع شده است. در این موارد معامله خانه دارای اشکال بوده و خریدار بایستی از خرید خانه‌ای که دارای منع قانونی فروش در مدت معین می‌باشد، پرهیز نماید.

مثال:

گاهی اوقات فروشنده خانه به شرطی اقدام به فروش خانه به خریدار مربوطه می‌نماید که؛ خریدار به مدت ۵ سال از حق فروش خانه منع باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *