کلبه من
کلبه من

خواص سنگ فیروزه چیست؟ + نحوه استفاده

در ادامه قصد داریم شما را با تمام فواید سنگ بسیار زیبای فیروزه و کاربرد آن در زندگی روزمره بیشتر آشنا کنیم

فیروزه (Turquoise) چیست؟

فیروزه، همان سنگ آبی آسمانی ملایم و آرام بخش است، که همگی با آن آشنایی دارید.

این سنگ آبی زیبا، با هاله های اقیانوسی اش، با چاکرای گلو در ارتباط است. بنابراین با داشتن این سنگ، می توان همیشه حقیقت را گفت و نگران انتقادهای درونی نبود.

این سنگ مقدس با رگه های طبیعی کم رنگ و شفافی که در سایه های سبز-آبی غوطه ور اند، موجب پاکسازی معنوی می شود.

آبی، رنگ آرامش بخش روح است که یادآور جریان آب، انرژی پاکسازی کننده زمین و موج انرژی ای است که از عمق درون می جوشد.

نام فیروزه احتمالا از کلمه فرانسوی TURQUIE که همان ترکیه است مشتق شده است.
شاید دلیل این نام گذاری این است که در ابتدا تصور عموم بر آن بوده که منبع اصلی فیروزه در ترکیه است.

از آن جا که قسمت گسترده‌ فیروزه نیشابور از ترکیه به سایر نقاط جهان صادر می‌شد، و از این طریق مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت به نام این کشور شناخته شد.

احتمال دیگر این است که نام فیروزه سنگ آبی تیره به معنای PIERRE TURQUIN از کلمه فرانسوی (TURQUOISE) مشتق شده باشد. اما به نظر میرسد که فیروزه در زبان فارسی از کلمه پیروزی ریشه گرفته است.

ویژگی های شفابخشی سنگ فیروزه

فیروزه، فواید زیادی برای افرادی که عاشق آویختن آن به دست یا گردن خود هستند، به ارمغان می آورد.

این هالیت خاص، به شما احساس راحتی و جرات گفتن حقیقت و حرف دل تان را می دهد.

این سنگ، با خود خوش شانسی به ارمغان می آورد، زخم های گذشته را التیام می بخشد و در کل، شانس و اقبال خوش را به جهان شما وارد می کند.

در ادامه، به فواید بیش تر این سنگ خواهیم پرداخت.

ویژگی های شفابخشی جسمی

فیروزه که سنگ مربوط به چاکرای گلو می باشد، به شفابخشی تمام مشکلات و بیماری های مربوط به این ناحیه، کمک می کند.

آلرژی، میگرن و سایر بیماری های جسمی که مربوط به گوش، حلق، بینی و ریه ها می باشند، توسط سنگ فیروزه شفا می یابند.

این سنگ، ارتباط عمیقی با تنفس دارد و کمک می کند تا تنفس عمیق تری داشته، و هوا در ریه های شما به خوبی جریان پیدا کند. در نتیجه، تمامی مشکلات تنگی نفس و اضطراب و ترس ناگهانی از شما دور می شوند.

به طور کلی، سنگ فیروزه به عنوان یک سنگ تقویت کننده به شمار می رود و سرشار از خواص ضد التهابی است که می تواند به روماتیسم و سایر بیماری ها کمک نماید.

این سنگ، سیستم ایمنی بدن شما را بالا می برد، به جذب مواد مغذی کمک می کند، اضطراب اسیدی را که موجب نوسانات خلقی می شود، از بین می برد و به طور کلی، جسم و روح شما را متعادل می سازد تا در این دنیای پر تنش، احساس سرزندگی، پاکی و آرامش ذهنی داشته باشید.

ویژگی های شفابخشی ذهنی و عاطفی

فیروزه فواید شگفت انگیزی برای سلامت جسمی شما دارد، اما اصل فواید آن، در حوزه سلامت عاطفی و روحی است.

انرژی شفابخش آن، انرژی صلح و آرامش است؛ درست مانند حس قدم زدن در آب های آرام و خنک در یک روز گرم تابستانی!

برای کسانی که احساس خستگی دارند و یا دوست دارند روح خود را سبک کنند، این سنگ به خوبی می داند که چطور به شکلی موثر، این موارد را بهبود بخشد.

بنابراین می توانید به جای تلاش برای سرکوب احساسات خود، خود را رها کنید و وارد فضای شخصی آرام خودتان شوید.

فیروزه، حقیقت جویی نرم و ملایم است. او شما را دعوت می کند تا در درون خود به جستجو بپردازید و متوجه شوید که چه چیزی برای شما خوب، و چه چیزی بد است.

از آنجا که این کار را به نرمی و ملایمت انجام می دهد، هیچ فشاری به شما نمی آورد و نیازی نیست در اندیشه غرق شوید یا بیش از حد متفکر باشید؛ بلکه با شجاعت، قدرت و آرامش ذهنی شما را شفا می بخشد.

در کل فیروزه، سنگی است برای ارتباط با دیگران، و نیز ارتباط با خودمان. وقتی با ابزارهای ارتباطی حیاتی مان در هماهنگی باشیم و احساس کنیم که صدایمان شنیده می شود، این امر فضا را برای رشد مهربانی و شفقت در ما ایجاد می کند.

هالیت فیروزه، دارای ماهیتی ملایم و متشعشع است که باعث می شود شفقت و مهربانی را هم نسبت به خود و هم نسبت به دیگران بروز دهید.

گاهی اوقات ما به انتقادهای درونی مان بیش از حد فضا می دهیم، اما این سنگ کمک می کند تا خودگویی های درونی مان مثبت تر و خردمندانه تر شود، بدون آنکه از قضاوت های درونی خود بترسیم، ایده پردازی کنیم.

ویژگی های متافیزیکی

نمی توان خاصیت پاک کنندگی روح توسط سنگ فیروزه را انکار کرد! این سنگ ارتباط نزدیکی با چاکرای گلو دارد که هسته اصلی ارتباطات ما و حس شنیده شندن می باشد و هر دوی این ها، به عزت نفس ما می افزایند.

اگر چاکرای گلو مسدود باشد، می تواند منجر به مشکلات زیادی هم در رابطه با نوع صحبت کردن با خودمان، و هم در نحوه برقراری ارتباط با جهان اطراف مان شود.

اگر چاکرای گلوی شما بسته باشد، احتمالا در این که دیگران حرف های شما را بشنوند و برایتان ارزش قائل شوند، دچار مشکل خواهید بود.

همچنین، ممکن است در حفظ حریم خصوصی خود و حد و مرزهای شخصی تان دچار مشکل باشید و احساس کنید که دائما در حال راضی نگه داشتن دیگران هستید و این امر برای شما محدودیت ایجاد کرده است.

سنگ فیروزه، با ارتباطی که با چاکرای گلو دارد و باعث باز شدن آن می شود، باعث می شود خود واقعی تان باشید، احساسات واقعی تان را بروز دهید و از انتقادها نهراسید.

اگر به دنبال جهش بزرگ تری هستید، باز هم فیروزه می تواند به شما کمک کند. چرا که این سنگ، ذهن را باز می کند و فارغ از این که در کدام مرحله از تکامل روحی خود باشید، شما را به مرحله بالاتری سوق می دهد.

فیروزه، سنگ متولدین برج قوس

در خصوص ارتباط این سنگ با برج های دوازده گانه، باید گفت که فیروزه نماد برج قوس (کمان) می باشد.

متولدین برج قوس، معمولا افرادی با انرژی مثبت، مثبت نگر و پر از کنجکاوی هستند. آن ها رویاهای بزرگ دارند و به درجات والا دست می یابند و بودن در کنار آن ها، بسیار مفرح و سرگرم کننده است.

با همه این ها، این افراد ممکن است گاهی در ارتباطات خود خوب عمل نکنند. این نشان فلکی ممکن است برای برخی افراد منجر به نزاع و درگیری شود.

از آنجا که سنگ فیروزه، سنگ خرد است و به آرامش و ارتباطات شما کمک می کند، می تواند ابزار مفیدی برای ایجاد تعادل در زندگی شما باشد.

نحوه استفاده از سنگ فیروزه

فیروزه، چه در قالب جواهری زینتی همراه شما باشد و چه به عنوان سنگی زینتی در خانه نگهداری شود، فواید بسیاری برای شما دارد.

خوشبختانه این سنگ آنچنان زیبا و تزئینی است، که هم می توان آن را به خود آویخت و هم در روش های فنگ شویی از آن استفاده کرد.

هر سنگ فیروزه، زیبایی منحصر به فرد خود را داشته، و دارای رنگ های متنوع مخصوص به خود است.

برخی از سنگ های قیمتی فیروزه، دارای رگه های قهوه ای تیره یا حتی مشکی هستند که نقشی شبیه تار عنکبوت ایجاد کرده اند.

این سنگ، با طیف رنگ های متنوع خود از سبز تا آبی، خوب می داند که چطور آرامش بخش و مشوق شما برای داشتن تفکری والاتر و ارتباطاتی بهتر باشد.

به عنوان سنگ زینتی در خانه و محل کار

به سنگ فیروزه در خانه تان خوش آمد بگویید و بگذارید انرژی آبگونه آن در گوشه گوشه خانه شما جریان پیدا کند.

در علم فنگ شویی، سنگ فیروزه به عنوان سنگی برای جذب ثروت و انرژی مثبت به شمار می رود که این یعنی می توان از آن برای پیشرفت، در خانه و محل کار استفاده نمود.

فیروزه همچنین سنگ ارتباطات است؛ بنابراین، اثر آرامش بخش آن می تواند به کسانی که همواره بر سر میز شام با دیگران مشاجرات نفرت انگیز دارند و حس می کنند صدایشان به گوش هیچ کس نمی رسد، کمک نماید.

اگر مشکلات خواب دارید، کافی است یک تکه هالیت فیروزه را در زیر بالش خود قرار دهید و بگذارید خوابی شیرین را به شما هدیه دهد.

این سنگ به خاطر ویژگی آرامش بخشی اش، به عنوان درمانی برای بی خوابی شناخته می شود.

هرگاه احساس کردید که نیاز است خود را به دیگران معرفی کنید، حرف دل تان را بزنید یا احساسات حقیقی تان را ابراز کنید، این سنگ را همراه خود داشته باشید.

اگر معمولا از به اشتراک گذاشتن نظرات خود خجالت می کشید و در بحث ها نمی توانید از خود دفاع کنید، با این سنگ به مراقبه بپردازید.

در دست داشتن این سنگ هنگام صحبت کردن، می تواند احساس راحتی چشمگیری به شما بدهد و این جریان انرژی را به هر کجا که لازم باشد، انتقال دهد.

به عنوان جواهری زینتی

با آویختن فیروزه به عنوان جواهری زینتی، شفقت و ارتباطات موثر را به خود به هر کجا ببرید!

گردنبند فیروزه، سنگ فیروزه را در مرکز گلوی شما قرار می دهد که بسیار عالیست! دستبند فیروزه نیز، ارتعاش عشق و آرامش را با نبض شما ساتع می کند.

قرار دادن این سنگ درست در مجاورت پوست، بهترین راه برای شکوفایی قدرت آن در بدن شماست.

کسانی که به دنبال بهترین ارتعاشات شفابخش هستند، می توانند با قرار دادن این گوهر زیبا در مجاورت پوست، بیش ترین بهره را از آن ببرند.

سنگ هایی که ترکیب خوبی با فیروزه ایجاد می کنند، شامل تمامی سنگ های مرتبط با چاکرای چشم سوم و سنگ های دارای انرژی پاکسازی کننده آب می باشند.

لاجورد اصل و لابرادوریت (Labradirite)، هر دو به خوبی با ماهیت فیروزه جور در می آیند.

لاجورد، به عنوان سنگ خرد عمیق و حقیقت شناخته می شود. لابرادوریت نیز، به قدرت پراکنی و استقامت مشهور است.

مالاکیت (Malachite)، یکی دیگر از سنگ هایی است که به دلیل خاصیت دگرگون کنندگی عمیق و برکت بخشی اش، ترکیب خوبی با فیروزه ایجاد می کند.

سنگ ابسیدین (Obsidian) که آن نیز سنگی حقیقت جوست، با آن پوشش سیاه و خاصیت محافظت کنندگی اش، عاشق معاشرت با فیروزه است!

هر یک از این سنگ ها را به دلخواه می توانید با فیروزه ترکیب کنید و قدرت و انرژی شفابخشی آن را چندین برابر نمایید.

نحوه پاکسازی فیروزه

اگرچه این سنگ، سنگ آب است، اما بدین معنا نیست که نیازی به پاکسازی شارژ مجدد ندارد!

مانند تمامی سنگ های زینتی، اگر می خواهید فیروزه تان با نهایت قدرتش کار کند، باید از او مراقبت کنید.

پس از جلسات عمیق شفابخشی یا پشت سر گذاشتن روزهای سخت، فیروزه شما نیاز به کمی پاکسازی و تجدید قوا دارد تا ارتعاش آن مجددا به خوبی جریان پیدا کند.

سنگ فیروزه دوست دارد با محلول آب گرم و صابون و با استفاده از یک برس نرم (یا مسواک نرم)، به آرامی تمیز شود.

پس از شستن، باید کاملا آن را خشک کرده و این کار را حتی الامکان سریع انجام دهید.

برای شارژ مجدد سنگ تان، آن را به مریم گلی یا هر گیاهی که مورد علاقه تان است، آغشته کنید.

فیروزه همچنین عاشق نشستن زیر نور ماه در شب است و می تواند تمام ارتعاشات درخشان ماه را جذب کند.

اگر می خواهید سایه های درخشان سبز و آبی فیروزه خود را حفظ کنید، از قرار دادن آن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب کنید، زیرا می تواند باعث محو شدن رنگ فیروزه شود.

منبع: tinyrituals.co

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *