کلبه من

چگونگی از بین بردن حشرات موذی

عمومی

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ 273 بازدید
کلبه من

چگونگی از بین بردن حشرات موذی

به شما نشان میدهیم که چگونه آن ها را از خانه تان بیرون کنید بدون اینکه دچار مشکل شوید رایج ترین این حشرات را از خانه و محل کار و زندگی خود دفع کنید.

هزار پا
هیچ چیز ترسناک تر از دیدن یک هزار پای خانگی که کنار مبل یا روی زمین در حال راه رفتن است ، نیست. اگر مثبت نگاه کنیم، اغلب مردم از دیدن هزارپای خانگی وحشت دارند. هزار پای خانگی معمولا 15 پا دارد و میتواند 1 تا 3 پا در ثانیه راه برود و این دلیل غیر ممکن بودن گرفتن آن ها را توضیح می دهد.معمولا پاسخ رایج به یک هزار پای خانگی منجربه پرتاب کفش می شود ، اما تقریبا مانند هر حشره دیگر، این هزار پا نیز هدفی دارد. و بله این هدف خوبی است که برای رفع آن و مبارزه از امواج فراصوتی استفاده کنید در این روش امواج صوتی ایجاد شده در فـرکانسهای بالاتر از قدرت شنوایی گوش انسان و در محدوده شنوایی جانوران موذی باعث دور شدن آنها از محیط می شود که روشی بدون ضرر و سازگار با محیط زیست می باشد.
کک
اگر حیوانات خانگی تان کک میزنند و به خانه تان انتقال میدهند، میدانید که چه هستند. این کک ها شاید کوچک باشند ، اما جنب و جوش زیاد و گزش دارند ، بخصوص در ماه های گرم سال بسیار زیاد می شوند .اگر توسط هجوم کک ها گزیده شده اید. در اینجا میتونید راه صحیح خلاص شدن از این حشرات را بخوانید .بهترین روش پیشگیری و حفظ حیوانات خانگی تان با درمان های کک هاست .
عنکبوت
آیا با عنکبوت هایی که در خانه تان است اذیت میشوید؟عنکبوت ها اغلب در جستجوی غذا و گرما وارد خانه میشوند.ما همه میدانیم که آن ها شکارشان را صید میکنند، که این میتواند برای ما مفید واقع شود ، اما آیا واقعا دلتان میخواهید که خانه را با عنکبوت ها تقسیم کنید؟ میتوانید با کمی غذا و فنون مختلفی از آن ها خلاص شوید.برای برداشتن تار عنکبوت نیز روش دیگری توصیه می کنیم :از سقف یک جوراب را به سر یک چوب قرار دهید و بانوار چسب آن را محکم کنید و سقف را تمیز کنید برای تمیزکردن زیر یخچال هم از این روش استفاده می کنیم.
مگس
ایالات متحده پر از انواع مختلف از مگس ها است، از مگس های راه آب و مگس های لاشه تا مگس های خانگی و حشره ها. باوجود انواع مختلف مگس ها ، همه ی آن ها وقتی وارد خانه شوند ، آزاردهنده هستند. مگس ها نه تنها رنج آور هستند، بلکه میتوانند حامل بیماری باشند و سلامت ما را به خطر بیاندازند. بنابراین اگر دائما تجربه ی مگس های آزاردهنده را داشتید ، وقتش است که خانه تان را عاری از وجود آن ها کنید با این روش :سرکه سیب را حرارت دهید و آن را در یک شیشه نگهداری کنید یک قیف را در دهانه شیشه بگذارید و آن را در جایی (فضایی)که معمولا مگس ها جمع میشوند بگذارید ,ظرف چند ساعت شما ملاحضه می کنید که آنها به دام می افتند شما همچنین می توانید سرکه سیب را به صورت مستقیم روی این آفات آسپری کنید.
موریانه
موریانه ها میتوانند مسبب آسیب های جدی به خانه ی شما شوند. این حشرات آفت های خاصی هستند وخلاص شدن از آن ها کار سختی نیست.اگر تا بحال این موجودات جونده ی چوب ،یا نشانه های فعالیت آن ها دیده باشید،خیلی مهم است که یک راه سریعی برای کنار آمدن با آن ها پیدا کنید. برای دفع موریانه پرمتروین و یا پودر آرسنیک توصیه می شود؛ با استفاده از این دو ماده شیمیایی می توانید فورا نتیجه بگیرید و از شر موریانه ها خلاص شوید. اگر موریانه از این مواد شیمیایی تغذیه نماید ، فورا از بین خواهد رفت و تضمینی می توانید از این داروها استفاده نمایید .
پشه
پشه ها وقتی که به خانه تان هجوم می آورند میتوانند به طور ویژه ثابت کنند که تا چه حد میشود آزاردهنده باشند. پشه ها عمر کوتاهی دارند ، بنابراین اگر فرصت زاد و ولد را از آن ها بگیرید ، آن ها دیگر مشکل ساز نخواهند بود. درحالیکه پشه ها لزوما میوه یا سبزیجات فاسد نمیخورند ، اما در اطراف زباله ها پرسه میزنند. برای نا امید کردنشان ، زباله های خود را به خوبی گره زده و بسته بندی کنید بنابراین هیچ پشه یا حشره ای در اطراف زباله هایتان پیدا نخواهد شد. برای دفع آنها 25 قطره روغن اسطوخودوس را با یک چهارم فنجان سرکه سیب مخلوط کنید و آن را روی پوست یا لباس های خود اسپری کنید تا حشرات از شما دور بمانند. اگر با بوی سرکه مشکل دارید، می توانید از آب به جای آن استفاده کنید.
ساس
قبل از اینکه بتوان کاری برای جلوگیری از گزیدن این حشره کرد، باید آن ها وجایی که ممکن است در آنجا پنهان شده باشد راتشخیص دهید . سس ها بدنی کوچک ، صاف، و بیضی شکل دارند آن ها بدون پر و قهوه ای رنگ هستند. آن ها را در تشک ، چهارچوب تخت ، تخت خواب و لوازم آن ، اسباب و وسایل ، فرش ، پایه ها ، و حتی در بهم ریختگی های اتاق میشود پیدا کرد.اگر قبلادتوسط این حشرات گزیده شده اید ، این روش ها را امتحان کنید و با الکل وارد عمل شوید ؛ یکی از موثرترین انواع الکل، الکل ایزوپروپیل 99٪ است ، این مایع نه تنها به عنوان یک دافع ساس عمل می کند بلکه آنها را با حل کردن سلول ها می کشد پس کافیست مقداری به محل مورد نظر اسپری کنید.
سوسک
به دام انداختن و تعقیب سوسک ها کار دشواری است.با این حال آن ها ضعیف هستند ، جایگاه آن ها در مکان های پر و غنی از غذا است . در اینجا چگونگی خلاص شدن از سوسک ها و بستن راه مواد غذایی شان را میگوییم. برای پیشگیری ، هیچ جایی برای پنهان شدن سوسک ها باقی نگذارید وقتی کشف می شوند. مهم تر از همه هر گونه زباله یا مواد غیر ضروری را از منزل خود حذف کنید. این شامل دسته هایی مقوا ، مجلات و روزنامه ها هم میشود چراکه سوسک ها عاشق این مواد هستند علاوه بر این می توانید از پیاز و جوش شیرین استفاده کنید به این صورت که:ابتدا پیاز را خردکنید و جوش شیرین روی آن بریزید خوب ترکیب کرده و گوشه ی منزل قراردهید. سوسک های پنهان در گوشه کنار خانه بیرون آمده و خود به خود کشته می شوند.
مورچه
وقتی مورچه ای را میبینید ،او را میکشید ، اما به ازای هر یک مورچه ای که میبینید ، صدها مورچه در خانه پنهان شده اند .آن هایی که شما میبینید ، مورچه های پیش آهنگ هستند که در جستجوی غذا برای کلونی آمده اند.از این پیش آهنگان برای از بین بردن کل کلونی استفاده کنید. برای دفع مورچه ها از فلفل استفاده کنید ؛ فلفل قرمز و سیاه مثل دارچین مورچه ها را از بین می برند فلفل هارادرمسیر مورچه ها بپاشید محققان بر این باورند فلفل قرمز موثرتر ازفلفل سیاه در کشتن مورچه ها است اما مراقب باشید وقتی از فلفل استفاده میکنید نفس نکشید.
کنه

متخصصان کنه میگویند یک انفجاری از کنه ها در تابستان امسال اتفاق می افتد. این آفات برای انسان و حیوان خطرناک است ، زیرا آن ها میتوانند حامل بیماری باشند. بمنظور جلوگیری از کنه روی شما و خانه تان ، میتوانید از سموم موجود در داروخانه ها استفاده کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *