کلبه من
کلبه من

پنج راه عملی که به شما کمک می‌کند توان خرید خانه را پیدا کنید

صبوری برای یک تا چند سال گزینه‌های زیادی را برای جمع‌کردن پول پیش‌قسط و پول نقد برای هزینه های جابجایی در اختیارتان قرار می‌دهد.

۱٫ یک آپارتمان کوچک‌تر اجاره کنید:

با فرض اینکه شما در یک آپارتمان زندگی می‌کنید، نقل‌مکان به یک آپارتمان کوچک‌تر یا آپارتمانی که در محله ارزان‌تر قرار دارد، بهترین گزینه برای پس انداز کردن است، به خصوص اگر مجرد هستید یا متأهلید و هنوز صاحب فرزند نشدید، بسیار کارگشاست. حتی اگر والدین شما در طبقه پایین خانه‌ی خود اتاق یا پانسیونی دارند که الآن از آن به عنوان انباری استفاده می‌کنند، با آن‌ها صحبت کنید و برای مدتی به آنجا اسباب‌کشی کنید. به حرف‌های مردم بی‌توجه باشید، آن‌ها از هدف بزرگ شما که خانه‌دار شدن است خبری ندارند. خلاص شدن از شر هزینه یک میلیون تومانی در ماه چیزی در حدود ۱۳ میلیون تومان پس انداز برای شما خواهد داشت.

۲٫ ثروت های بادآورده خود را خرج نکنید.

آیا شما از شرکت پاداش گرفته‌اید؟ یا در قرعه‌کشی بانک یا محصولات سوپرمارکتی پول نقد جایزه برده‌اید؟ خرج کردن این پول ها را فراموش کنید. سرمایه گذاری این مبالغ در بلندمدت به شما کمک می‌کند تا زودتر به هدفتان که خرید خانه است برسید.

۳٫  یک شغل پاره‌وقت پیدا کنید.

شما مجبورید مقدار زیادی پول پس انداز کنید و این کار راحتی نیست! آیا می‌توانید یک شغل پاره‌وقت بگیرید و همه حقوقتان را برای بودجه خرید خانه پس انداز کنید؟ یا می‌توانید در کاری که در آن مهارت دارید به عنوان فریلنسر کار کنید؟ فقط به فکر راه‌های پس انداز نباشید، به راه‌های پول درآوردن هم فکر کنید. بگذارید همین حالا یک راه عملی برای پول درآوردن را به شما آموزش دهیم.

شما چه مهارتی دارید؟ طراحی ترجمه، سخنرانی، فروش، تولید محتوا، برنامه نویسی، تایپ …. با این مهارت‌ها به راحتی می‌توانید در ساعات بیکاری و عصرها درآمدزایی کنید. مثلاً به وب‌سایت‌های “پونیشا” و “انجام میدم” مراجعه کنید و ایده‌های بسیاری در مورد کار پاره‌وقت پیدا کنید.

همین‌طور اگر ماشین دارید و هر روز یک مسیر مشخص را تا محل کار رانندگی می‌کنید، می‌توانید در وب‌سایت “اسنپ یا تپسی” اطلاعاتتان را وارد کنید، افرادی که با شما هم مسیر هستند، پیدا کنید و کرایه‌ای بابت رساندن آن‌ها به مقصدشان دریافت کنید.

شما می‌توانید برای هر مهارتی که دارید، بازاری پیدا کنید تا مهارت‌هایتان را بفروشید و درآمد کسب کنید. فقط به کمی جستجو و همت برای رسیدن به هدف خرید خانه دارید.

۴٫ قطره قطره جمع گردد.

در هفته دو وعده غذای کمتر خریدن از رستوران به علاوه حذف تنقلاتی مثل آدامس، بستنی، کیک یا نوشابه می‌تواند مقدار زیادی پول در طول سال برایتان ذخیره کند. فرض کنیم که یک وعده ناهار ۸۰۰۰ تومان و سایر تنقلات ۵۰۰۰ تومان باشد، حذف دو وعده ناهار و همین‌طور تنقلات یعنی ۱۰۰۰۰۰۰ تومان پس انداز در سال! اگر نمیدانید چطور پس انداز کنید، در مقاله آموزشی راه های پس انداز پول راههای کاملاً عملی را بیاموزید که به شما کمک می کند در سال تا ده میلیون تومان پس انداز کنید.

۵٫ هزینه های غیرضروری را کاهش دهید.

آیا می‌توانید اینترنت خود را از نامحدود به مصرف محدود با هزینه‌ای کمتر تغییر دهید؟ یا بسته اینترنت موبایل خود را به طور کامل قطع کنید و فقط زمانی که در خانه و محل کار هستید از اینترنت وای فای استفاده کنید؟ به جای تردمیل و وسایل ورزشی گران قیمت باشگاه‌ها وسایل ورزشی موجود در پارک‌ها برای ورزش کردن استفاده کنید؟ هیچ‌کسی دوست ندارد این را بلند بگوید اما بیشتر مردم راه‌های زیادی برای کاهش یا حذف هزینه ها دارند. این کار راحت نخواهد بود و شما ممکن است احساس کمبود کنید، اما اگر به فکر پس انداز و خرید خانه هستید این کار ضروری است.

نتیجه‌گیری

از خودتان بپرسید: آیا راحتی کوتاه‌مدت من مهم‌تر از خرید یک خانه است؟ اگر پاسختان منفی است، به زندگی زیر استانداردهایتان ادامه دهید تا وقتی آن خانه را خریدید، بهتر زندگی کنید.

منبع: مدیرمالی

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *